Εργαστήριο Αγιογραφίας και Εικονογραφίας

ergastirio1Βασισμένοι στην σχολή των Παλαιολόγων, αλλά και σ’ αυτήν των Κομνηνών και διατηρόντας πάντοτε και τους δύο χαραχτήρες της Βυζαντινής Αγιογραφίας, τον λειτουργικό και τον εικαστικό. Χάριτος Θεού αναλαμβάνουμε την εξωλοκλήρου Αγιογράφηση Ιερών ναών, καθολικών Μονών και προσκύνηματικών εικόνών, διατηρώντας με διάκριση το πρωσοπικό μας ύφος και όχι μια στείρα αντιγραφή.

 

Εργαστήριο Αγιογραφίας και Εικονογραφίας

Η Αγιογράφηση των τοιχογραφικών συνθέσεων γίνεται πάνω σε χειροποίητο προετοιμασμένο καμβά μέσα στο ατελιέ, έπειτα εντοιχίζονται στον τοίχο του ναού. Κατά περιπτώσεις η Αγιογράφηση γίνεται κατευθείαν ” επί τόπου,” στον τοίχο του ναού, εφόσον αυτός έχει προετοιμασθεί κατάλληλα.

Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι σκόνες αγιογραφίας με συνθετική ύλη, την ακρυλική πρώτη ύλη. Όλες οι ζωγραφικές επιφάνειες, βερνικόνονται με ακρυλικό οικολογικό βερνίκη νερού, ματ ή σατινέ, διατηρώντας έτσι την τονικότητα των χρωμάτων, σε βάθος χρόνου και προστατέυοντας την ζωγραφική από αιθάλη καπνό και σκόνη, κάνοντας τον καθαρισμό της ζωγραφικής επιφάνειας πιο εύκολη σε μια δεδομένη στιγμή(μετά από χρόνια). Σε ειδικές περιπτώσεις και σε μεμονομένα τμήματα η ζωγραφική επιφάνειας μπορεί να είναι νοπογραφία ” φρέσκο ” (αρχαία τεχνική ).

Οι φορητές εικόνες κατασκευάζονται σε επίπεδες ή σκαφωτές επιφάνειες, με φύλλο χρυσού 22 καρατίων, απλή τεχνική ή στιλβωτό. Η χρωστική πού χρησιμοποιήται είναι αυγοτέμπερα δήλ. Κρόκος αυγού ανανεμιγμένος με σκόνη Αγιογραφίας. Τελική στρώση της εικόνας με βερνίκη διαλυτό μάτ ή γιαλιστερό.

Πρίν από την ανάθεση του έργου της ιστορίσεως των τοιχογραφιών, προτείνεται η αγιοκατάταξη που ορίζει η Ορθόδοξος Εικονοφραφία, όπου αποτυπώνεται κατόπιν μελέτης μακέτα της συνθέσεως, όπου μαζί με την χρηματική δαπάνη, δίδεται στον ναό.